أخر الاخبار

 

ترند مصر اليوم..شيرين عبد الوهاب ..جبر خواطر مرضى السرطان ..دبي تخطف الاضواء في ليلة رأس السنة 2022

1 يناير 2022 الساعة 2:45 صباحا
ترند مصر اليوم..شيرين عبد الوهاب ..جبر خواطر  مرضى السرطان ..دبي تخطف الاضواء في ليلة رأس السنة 2022


 
شيرين عبد الوهاب سعيدة بجبر خواطر مرضى السرطان 
 
 كشفت الفنانة شيرين عبد الوهاب، على حلاقة شعرها قائلة: "إحساس حلو أوي، بغسل دماغي 8 مرات وكل ما الصابون يخلص بحط تاني، يا بختهم ولاد اللذينة مرتاحين، وهو كل ما يطول بحلقه تاني". 
وأضافت خلال لقاءها مع الإعلامية إسعاد يونس، ببرنامج "صاحبة السعادة" الذي يذاع على قناة "dmc": "‏الدول الأوروبية والمتقدمة، متقدمين لأن كل إنسان بيفكر في غيره الأول، ولو كل واحد فينا فكر في التاني، الحياة هتختلف، ويارب يجبر بخاطر كل الناس ويستر عرض كل الولايا ويشفي كل مريض، ويشفي مرضى السرطان". 
وقالت: "محنتي كانت أمل بالنسبة لمحاربي السرطان، والموضوع مش بالشعر إحنا لا نقل أنوثة عن أي واحدة"، وعلقت على التكييف داخل موقع تصوير البرنامج قائلة: "محدش يتريق عليا التكييف ضارب في قفايا".
وعلقت الفنانة شيرين عبد الوهاب، على سبب الشجن الذي يحمله صوتها في الغناء، وقالت: "السبب أن صوتي عتيق، أنا بقيت بعرف قيمة نفسي خلاص، أتدفيت في حضن الناس اللي بتحبني، كالعادة ربنا يخليكو ليا".
 
 وأضافت خلال لقائها مع الإعلامية إسعاد يونس، ببرنامج "صاحبة السعادة" الذي يذاع على قناة "dmc": "‏بعد حفلة دبي، متخيلتش أن ده اللي هيحصل، كنت ببص في عيون الناس علشان أرصد أي لحظة استغراب من اللي عملته في شعري، لاقيت أنهم منبهرين بيا، ولا كأني حلقت شعري". 
وقالت: "بعد ما خلصت مكالمة محاربي السرطان، قولت إيه اللي انا فيه؟ أنا معنديش حاجة، كنت خايفة من البنات، كنت خايفة البنات تتعقد، الخضة دي عدت، البنات طلعت عيال مكحرتين وعيال بيفهموا وبيقدروا ومش هيقلدوا، مش كل واحدة تتخانق مع جوزها تروح تحلق شعرها، وإحنا قولنا بقى أن الموضوع مش خناقة".
وتحدثت الفنانة شيرين عبد الوهاب عن موقفها من رد فعل الجمهور بعد ظهورها أمامهم بدون شعر لأول مرة خلال حفلها الأخير، موضحة أنها فوجئت بتصرفهم تجاهها وسعدت بذلك. 
وأضافت شيرين خلال حوارها مع الفنانة إسعاد يونس في برنامج "صاحبة السعادة"، على قناة dmc‏، أنها كانت تنظر في أعين الجمهور حتى تدرك حقيقة نظرتهم إليها بعد حلق شعرها، فوجدتها نظرات انبهار وحب كبير، قائلة: "بقيت أبص في عيون الناس مشوفتش حاجة هما منبهرين بيها غيري أنا، مش بشكلي، بسّطوا الموقف عليّ أوي". 
أوضحت شيرين أن أكثر شيء كانت تخاف منه قبل الظهور على المسرح، هو رد فعل ابنتيها، قائلة: "أول حاجة كنت خايفة منها قبل ما اطلع هي البنات وإنهم يتعقدوا ويقولوا إيه ده.. بس طلعوا عيال مكحرتين وبيفهموا ويقدّروا وأكيد مش هيقلدوا ومش عايزين حد يقلد ده". أشارت شيرين إلى أنها لا تنصح أحد بعمل نفس الشيء، فهي مسؤولة عن تصرفاتها، قائلة: "محدش يعمل كده.. دي وراثة أنا أبويا كده.. فمش كل ما واحدة تتخانق مع جوزها تروح تحلق شعرها وتقول له أصل بقلد شيرين!".
وغنت الفنانة شيرين عبد الوهاب، أغنية "بانوا بانوا بانوا على أصلكوا بانوا" للفنانة الراحلة سعاد حسني، خلال مشاركتها في برنامج صاحبة السعادة، بصحبة الإعلامية إسعاد يونس. وأضافت خلال لقائها بالبرنامج الذي يذاع على قناة "dmc": "‏بعد حفلة دبي، متخيلتش أن ده اللي هيحصل، كنت ببص في عيون الناس علشان أرصد أي لحظة استغراب من اللي عملته في شعري، لاقيت أنهم منبهرين بيا، وولا كأني حلقت شعري". 
وقالت: "بعد ما خلصت مكالمة محاربي السرطان، قولت إيه اللي انا فيه؟ أنا معنديش حاجة، كنت خايفة من البنات، كنت خايفة البنات تتعقد، الخضة دي عدت، البنات طلعت عيال مكحرتين وعيال بيفهموا وبيقدروا ومش هيقلدوا، مش كل واحدة تتخانق مع جوزها تروح تحلق شعرها، وإحنا قولنا بقى أن الموضوع مش خناقة".
وردت الفنانة شيرين عبد الوهاب، على سؤالها عن شعورها في وجود ابنتيها مريم وهنا بجوارها، وقالت: "حاسة بسنين حلوة، حاسة بالسنين اللي عدت إن أنا استثمرت حاجات حلوة للدنيا وليا، هما دول سنيني اللي فاتوا". 
وأضافت خلال لقائها مع الإعلامية إسعاد يونس، ببرنامج "صاحبة السعادة" الذي يذاع على قناة "dmc": "‏الصغيرة دي ممكن تلاقيها رئيسة وزراء بلد معينة مثلا، أما التانية عاملة زي الراجل الذكي اللي عارف بيعمل إيه، أنا بعاملهم الاتنين زي أخواتي مش بناتي". وقالت: "مريم بنتي رسامة ماهرة، وهي طالعة ليا بتحب الحلويات جدا، وهما الاتنين شاطرين جدا وبتفاجئ بدرجاتهم دايماً، وهنا دايما بتقول مواعظ، وهما ساعات بيكون عندهم حفلات في المدرسة، وهنا كان عندها حفلة وأنا كنت في وقت اعتزال، قولتلها مش هروح الحفلة، الناس هتسألني أنتي فين؟ قالتلي طول ما بتفكري في الحاجات الوحشة هتحصل، استنى لما اللحظة دي تيجي".وغنت الفنانة شيرين عبد الوهاب، أغنية "سوسة كف عروسة" للفنانة عفاف راضي، و"ماما زمانها جاية" للفنان الراحل محمد فوزي خلال مشاركتها هي وابنتيها مريم وهنا في برنامج صاحبة السعادة، بصحبة الإعلامية إسعاد يونس. وقالت خلال لقاءها بالبرنامج الذي يذاع على قناة "dmc": "‏كنت بنغنيلهم الأغاني دي وهما صغيرين، دلوقتي بناتي كبروا".
 
دبي تخطف الاضواء في ليلة رأس السنة 2022
 
نجحت دبي في إبهار العالم  باحتفالات العام الجديد 2022  التي تتخللها فعاليات ترفيهية مختلفة كعروض الألعاب النارية وعروض الليزر  ضمن إجراءات وتدابير احترازية تسهم في الحفاظ على صحة وسلامة الجمهور والزوار، وفي الوقت نفسه تجعلهم يستمتعون بالأجواء السعيدة مع  استقبال العام الجديد.
وتألقت دبي بعروض الألعاب النارية والليزر استقبالاً للعام الجديد2022 ، والتي أضاءت سماءها في حدث انتظره ملايين المتابعين من داخل الدولة وخارجها. 




اخبار الزمالك

كأس الرابطة |  إنبى يخطف فوز قاتل من طلائع الجيش .. والمحلة يلتهم فاركو بثلاثية

كأس الرابطة | إنبى يخطف فوز قاتل من طلائع الجيش .. والمحلة يلتهم فاركو بثلاثية

 تغلب فريق إنبى على طلائع الجيش بهدف دون رد فى المباراة التى جمعت الفريقين بالجولة الرابعة من مباريات المجموعة الثالثة من كأس رابطة الأندية.سجل على فوزى هدف المباراة الوحيد فى الدقيقة الأولى من الوقت بدل الضائع، بتمريرة من أوبوكو، تسلمها جرجس والذى سلمها لعلى فوزى

ترند مصر اليوم | وفاة عم ظاظا .. لماذا صور جورجينا على  برج خليفة؟ .. افتتاح معرض الكتاب 2022 .. مقالب رامز جلال .. سلمان خان يفوز بجائزة جوى أووردز شخصية العام

ترند مصر اليوم | وفاة عم ظاظا .. لماذا صور جورجينا على برج خليفة؟ .. افتتاح معرض الكتاب 2022 .. مقالب رامز جلال .. سلمان خان يفوز بجائزة جوى أووردز شخصية العام

ترند اليوم خدمة اخبارية يقدمها «أخبار الزمالك» لقرائه للاطلاع على كل ما هو جديد، وذلك من خلال السطور التالية:   وفاة عم ظاظا رحل عن عالمنا، مساء أمس،

مباريات اليوم: الزمالك يواجه سيراميكا في كأس الرابطة السعودية تضع قدم فى المونديال وتعادل البرازيل  .. الأرجنتين تتفوق على تشيلي رغم غياب ميسي

مباريات اليوم: الزمالك يواجه سيراميكا في كأس الرابطة السعودية تضع قدم فى المونديال وتعادل البرازيل .. الأرجنتين تتفوق على تشيلي رغم غياب ميسي

 تقام اليوم الجمعة 28 يناير 2022 العديد من المباريات المهمة بمختلف ملاعب العالم، فى مقدمتها على رأسها مباراة كولومبيا ضد بيرو وفنزويلا ضد بوليفيا فى تصفيات أمريكا الجنوبية لكأس العالم، فضلا عن مباراة الزمالك مع سيراميكا فى كأس الرابطة المصرية.    

المزيد

الاكثر قراءة

Zamalek News

المزيد

الزمالك في الصحف

فى عيد ميلاد الاحمر كوماندوز الزمالك يهزم سبورتنج قبل مواجهة الاهلي . السلة يستعد للتأمين
اخبار الزمالك في الصحف | تمرد طارق حامد .. أول تعليق من مصطفى محمد على واقعة التزوير .. أبو جبل مستمر في حراسة عرين الفراعنة
اخبار الزمالك في الصحف | مصطفى محمد يورط جالاتا سراي  .. الزمالك يذبح الصفقة الجديدة .. الزمالك يتخذ قرارًا بشأن مستقبل محمد أبوجبل
اخبار الزمالك في الصحف | تدهور العلاقة بين الزمالك وسيف الدين الجزيري .. بديل بن شرقي بأمم إفريقيا .. الزمالك مديون بمليار وربع
المزيد